سایت متاورس

با ما دنیای متاورس رو تجربه کن

سایت متاورس

با ما دنیای متاورس رو تجربه کن

روش های کلاهبرداری در متاورس

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت بر بحث کلاهبرداری متاورس و مطالب پیرامون آن را برای شما تحت پوشش قرار خواهیم داد پس در ادامه همراه تیم ما باشید تا نگاهی داشته باشیم بر بحث کلاهبرداری در متاورس و مطالب پیرامون آن را به صورت تخصصی برای شما شرح دهیم تا در دام کلاهبرداران دنیای بی رحم مجازی نیافتید.

نگاهی بر بحث کلاهبرداری متاورس

خب در ادامه بد نیست تا نگاهی داشته باشیم بر بحث کلاهبرداری متاورس و آن را به صورت دقیقتر مورد بررسی قرار دهیم که در همین رابطه می توان گفت هر فناوری جدیدی که خلق می شود به دنبال آن کلاهبردارانی پیدا می شوند که از آن فناوری سواستفاده کرده تا بدین وسیله پولی یا سود خوبی را توسط روش های کلاهبرداری به جیب بزنند و این قضیه در تمام عرصه های فناوری وجود داردو تنها خلاصه به متاورس نمی شود.

همان طور که انتظار ها می رفت کلاهبرداران نیز به سمت متاورس آمده و از آن برای مقاصد کلاهبرداری خود استفاده می کنند که از این بین می توان به کلاهبرداری توسط خرید زمین در متاورس اشاره کرد که کلاهبرداران از این قضیه نیز سواستفاده کرده اند.

متاورس یک فناوری بی نظیر است که بسیاری از مخاطبان را به سمت خود جذب کرده است و همین مورد نیز باعث شده است تا محیط خوبی برای کلاهبرداری و گول زدن افراد توسط کلاهبرداران باشد و کاربران در متاورس باید به دقت عمل کنند تا در دام این کلاهبرداران نیافتند.

در ادامه می توان افزود که در متاورس افراد زیادی حضور دارند و باهم دارای روابط مختلفی نیز دارند و تمام افراد فارق از زمان و مکان می توانند در هرجای متاورس حضور داشته باشند. در ادامه می توان افزود که متاورس به قدری گسترده و بزرگ است که می تواند تعداد زیادی از کاربران در خود جای دهد و از آنان پشتیبانی کند.

بد نیست که بدانید در متاورس رویداد های زیادی اتفاق می‌افتد و همگان نیز از آن اتفاقات استقبال می کنند که از این بین می توان به سمینارها، دیدارها، کلاس‌های آموزشی، صنعت مد و پوشاک، پزشکی و… اشاره کرد ‌که متاورس باعث شده است تا تمام این موارد شکل جدیدی به خود بگیرند.

کلاهبرداری از طریق خریدن زمین در متاورس ممکن است؟

در جواب باید گفت که بله این عمل ممکن است و کلاهبرداری توسط خرید زمین در متاورس حقیقت دارد که در ادامه می توان افزود خرید زمین در متاورس دارای طرفداران بسیاری است و افراد زیادی بدین سمت کشیده می شوند تا زمین های متاورس را خریداری کنند و بدین طریق فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری و حتی کسب درآمد از آن را انجام دهند که در همین رابطه می توان گفت زمین و املاک در متاورس دارای قیمت بالایی بوده و روز به روز نیز بر قیمت آنان افزوده می شود و حتی بیماری کرونا نیز باعث شد تا بسیاری بدین سمت آمده و بیشتر وقت خودشان را در متاورس و زمین های متاورس بگذرانند و علاقه شان به این مورد بیشتر شده و حتی در این مسئله باهم به رقابت بپردازند. می توان اشاره کرد که فروش املاک در متاورس دارای ریسک بالایی بوده و نوساناتی را نیز بر عهده دارد.

در ادامه باید گفت که در ایران نیز خرید و فروش زمین های متاورسی داغ شده و در برخی از پلتفرم های ثبت آگهی نیز خبر هایی منتشر می شود که مربوط به خرید و فروش زمین های متاورسی است که حتما ممکن است به چشمتان خورده باشد که در ادامه می توان افزود این خبر ها به نوعی واسطه گری بوده و دلال ها پشت این قضیه هستند که برای متاورس های دیسنترالند و سندباکس دست به این کار زده اند که در این کار اشخاصی که اطلاعات کمتری دارند توسط این گونه افراد و واسطه گر ها مشاوره داده شده تا بدین وسیله برایشان در این پلتفرم ها واسطه گری کنند. حال بهتر است که اطلاع داشته باشید که برخی از پلتفرم های ثبت آگهی آنلاین ایرانی در سریع ترین زمان ممکن بعد از انتشار این آگهی ها با توجه به انتشار خبر مبنی بر هشدار کلاهبرداری ها آنان را از پلتفرم خود پاک کردند.

در ادامه در قالب یک نکته مهم می توان گفت که اگر می خواهید زمین های متاورسی را خرید و فروش کنید و حتی سایر آیتم های متاورسی را خرید و یا فروش کنید برای این کار بهتر است تا از پلتفرم های فعال خود متاورس این کار را انجام دهید و برای این کار می توانید به بازار های خود متاورس مراجعه کرده و خرید و فروش آیتم ‌های متاورسی و حتی توکن های nft را انجام دهید. به عنوان مثال می توان به زمین های پروژه دیسنترالند اشاره کرد که در بازار مخصوص به خودش به فروش می رسد و همچنین آیتم های مجازی پروژه سندباکس که در مارکت پلیس nft مانند اوپن سی و رریبل معامله می شوند.

در ادامه باید گفت که شما برای خرید زمین و آیتم های متاورس و پروژه های آن نیازی به واسطه ندارید و خودتان به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. اگر تجربه کار با ارزهای دیجیتال را داشته باشید می توانید تنها با متصل کردن کیف پول دیجیتال خود به متاورس و پروژه های آن خرید و فروش خودتان را انجام دهید.

نحوه برخورد با کلاهبرداری از طریق فروش زمین های متاورس چگونه است؟

خب در ادامه بهتر است تا بدانیم که با این کلاهبرداران چگونه برخورد خواهد شد که در ادامه می توان گفت در رابطه با کلاهبرداری در زمین های متاورسی هنوز قانونی نوشته نشده است ولی وکلا به این چنین استنباطی رسیده اند که اگر در فضای مجازی کلاهبرداری صورت بگیرد و اگر فرد کلاهبردار توسط سیستم های کامپیوتری و رایانه ای و تبلیغات در فضای مجازی باعث کلاهبرداری شود و کلاهبرداری را انجام دهد و افراد را گول زده و بدین شیوه اموال فردی را بدزدد براساس ماده ۱ قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و یا ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای با او برخورد خواهد شد. در ادامه نیز می توان گفت که با توجه به این مسئله که جرم به چه صورتی و توسط چه وسایل انجام شود نوع مجازات و متفاوت خواهد بود و در ادامه باید افرود که رفتاری که باعث این کار شده است نیز باید قابل اثبات باشد و باید نیز انجام شده باشد تا بتوان آن را اثبات کرد.

آیا metaverse کلاهبرداری است؟

در ادامه این سوال مطرح می شود که آیا خود متاورس کلاهبرداری است که در جواب می توان گفت خیر، متاورس کلاهبرداری نبوده ولی کلاهبرداران از این فناوری برای مقاصد شوم خود استفاده می کنند و ممکن است به دام آن ها بیوفتید که در ادامه می توان افرود متاورس از بهترین و برترین فناوری های دنیا بوده و شرکت ها و حتی اشخاص مطرحی از این فناوری حمایت کرده اند و حتی در آن مشغول فعالیت و کسب درآمد شده اند و سرمایه گذاری های عظیمی را نیز در آن انجام داده اند.

در ادامه می توان افزود که افراد اگر از دوره آموزش متاورس به درستی استفاده کنند هرگز به دام این افراد نخواهند افتاد و حتی می توانند بسیار اصولی و قانونی سرمایه گذاری در متاورس را انجام دهند و در بازی های متاورس و حتی پروژه های متاورس به بهترین شکل فعالیت خودشان را انجام دهند.

منبع: metaversyab.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد